Дата створення закладу, основні етапи становлення та розвитку

Загальні відомості

про заклад

1972 рік

Збудовано будівлю середньої загальноосвітньої школи №10, створені класи з поглибленим вивченням математики та фізики.

1991 рік

На базі класів з поглибленим вивченням математики та фізики за ініціативи адміністрації закладу відкрився перший у Сумській області ліцей фізико-математичного профілю. З цього часу заклад змінює назву на середню загальноосвітню школу-ліцей при Сумському фізико-технологічному інституті.

1993 рік

Ліцей входить до комплексу Сумського державного університету. Відкривається біолого-хімічний профіль.

1995 рік

Школа-ліцей №10 при СФТІ знов змінює назву на навчально-виховний комплекс: середня загальноосвітня школа І-ІІІ  ступенів №10, ліцей природничо-математичного  профілю.

1996 рік

У природничо-математичному ліцеї відкривається гуманітарний профіль з поглибленим вивченням історії та правознавства.

1998-2001 роки

Проводиться експериментальна робота з інтеграції рухової та пізнавальної діяльності школяра за системою професора О.Д. Дубогай.

   2001-2010 роки

Упроваджено експериментальну інноваційну модель еколого-математично-природничого спрямування «Екологія та розвиток».

2004 рік

Назва навчально-виховного комплексу: середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10, ліцей природничо-математичного профілю змінюється на Сумську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №10 ім. Героя Радянського Союзу О. Бутка.

2006 рік

Педагогічний колектив став лауреатом конкурсу «100 кращих шкіл України» в номінації «Школа педагогічного пошуку».

2013 рік

Сумська спеціалізована школа I III ступенів № 10 ім. Героя Радянського Союзу О.А. Бутка – заклад для здібних і обдарованих учнів з поглибленим вивченням математики, фізики, хімії, біології, історії та правознавства.

У школі навчається 1242 учня, працює 49 класів.

Цілісна освітня модель закладу теоретично обґрунтована та експериментально підтверджена протягом 16 років, яка дозволяє забезпечити класи з поглибленим вивченням предметів  (8-9 класи) та профільні (10-11) класи.

Профільність навчання досягається за рахунок збільшення годин на вивчення профільних предметів, поділу класів на дві підгрупи, введення індивідуальних годин, спецкурсів, факультативів, КЗВ.

На базі Сумського державного університету учні 8-11 класів отримують додаткові педагогічні послуги з профільних предметів.

Педагогічний колектив налічує 105 педагогів, з них – 9  кандидатів наук, звання «вчитель-методист» мають 9 учителів, звання «старший вчитель» - 21, Азаренкова А.І., Богопольський А.О. – заслужені вчителі України, 20 учителів нагороджені знаком “Відмінник освіти України”, 16 – Почесною Грамотою Міністерства освіти і науки України.

 

Форма власності

 

Заклад знаходиться в комунальній власності Сумської міської ради

 

Основні напрями діяльності

 

Педагогічний колектив чітко усвідомлює мету діяльності, пріоритетні напрями, оптимальний зміст освіти.

Характерними рисами роботи  є:

викладання профільних дисциплін у збільшеному обсязі;

орієнтація на продовження освіти у вищому навчальному закладі;

підготовку учнівської молоді до практичної діяльності в сучасних умовах;

створення оптимальних умов для здобуття освіти;

розвиток здібних і обдарованих учнів, формування навичок дослідницької роботи.

            Працюємо над втіленням у життя таких пріоритетних напрямів діяльності:

Реалізація компетентнісно орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі.

Вивчення інноваційних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду та впровадження їх елементів у методичне забезпечення уроку.

Інтеграція рухової та пізнавальної діяльності школяра за системою професора О.Д. Дубогай.

Участь і міжнародних, Всеукраїнських конкурсах та проектах.

Робота шкільного наукового товариства «Пошук» та навчання обдарованих дітей у територіальному відділенні МАН.

Створення авторських програм по роботі з обдарованими учнями та електронних засобів навчання.

7. Налагодження системи зв'язків із школами-партнерами, керівники яких є членами Асоціації керівників шкіл України.

8.   Організація демократичної системи самоврядування учнів.

Робота педагогічного колективу спрямована на всебічний розвиток і підвищення творчого потенціалу учнів, на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання й розвитку школярів.

Основні показники результативності

Плідна робота педколективу має певні результати. Тож не випадково педагоги є активними учасниками й переможцями різноманітних конкурсів.

У 2006-2007 навчальному році за участь у Всеукраїнському конкурсі «100 кращих шкіл України – 2006» педагогічний колектив нагороджено дипломом лауреата в номінації «Школа педагогічного пошуку» .

У 2009, 2010, 2011 та 2012 роках заклад чотири рази був переможцем Всеукраїнської громадської акції «Флагмани освіти та науки України», за якісну роботу з учнями педагогічний колектив у 2009, 2011 та 2012 роках відзначено дипломом Міністерства освіти і науки України як переможця Всеукраїнської громадської акції «Флагмани освіти та науки України». 

     За вагомий особистий внесок у розвиток освіти Сумщини, професіоналізм та результати роботи з обдарованими учнями в 2010 році педколектив нагороджений Почесною грамотою голови Сумської обласної державної адміністрації.

Велика увага в закладі приділяється вивченню та впровадженню кращого педагогічного досвіду. Педагоги активно використовують у роботі інформаційно-комп’ютерні технології, які сприяють посиленню інтересу учнів до навчання та підвищенню якості знань.

Педагоги закладу створюють власні електронні посібники. Так Черненком В.О., переможцем Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор», членом журі Європейського і Всесвітнього  форуму інноваційної освіти (програма Майкрософт «Партнерство в освіті») створено 6 авторських електронних підручників з англійської мови, історії та з інформатики. Учитель тричі був переможцем Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор». (Два рази посідав ІІ місця за авторські електронні підручники, останній раз – І місце).

Педагоги беруть участь та перемагають у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року».

          У 2012-2013 н.р. перемогу в міському етапі здобула вчитель музичного мистецтва Могильна Н.М., з фізики учитель Дяченко М.Ю. стала лауреатом. Учитель Могильна Н.М. посіла перемогу в обласному, стала лауреатом заключного етапу конкурсу. 

У цьому навчальному році виборола перемогу в міському етапі даного конкурсу з трудового навчання Темченко І.Г., з географії стала лауреатом Красуля В.М.

У 2012-2013 навчальному році Піскун Т.М. посіла ІІ місце в міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок з елементами футболу». Куценко О.Д. стала переможцем міського етапу обласного конкурсу «Золоте серце»,  Шепілов С.О. посів перемогу на міському етапі та став лауреатом обласного конкурсу методичних моделей виховного процесу в навчальних закладах «Виховати особистість».

Педагоги закладу беруть участь у міському конкурсі на кращу навчальну авторську програму з питань роботи з обдарованими учнями. За період з 2010 по 2012 роки 17 програм посіли призові місця.

З 2010 року  беремо участь у міському конкурсі на кращий навчальний кабінет. Посіли перемогу кабінети математики №48,  початкових класів №3, лауреатами стали методичний та кабінет, української мови №38, історії, біології, географії,  музичного мистецтва. Кабінет початкових класів посів І місце в обласному конкурсі на кращий кабінет.

У міському конкурсі на кращий методичний прийом «Срібні родзинки» переможцями стали у 2012 році 25 педагогів, у 2013 - 28.

Наслідком плідної роботи вчителів є численні призові місця учнів у Всеукраїнських олімпіадах, турнірах, конкурсах декілька років поспіль.

За результатами участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах у 2010-2011 навчальному році мали: у ІІ етапі – 52 переможця; у ІІІ етапі – 20, у ІV - 1. У конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН у ІІ етапі – 14 переможців, у ІІІ – 4.

У 2011-2012 навчальному році  у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад 62 переможця, у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН – 25.

У 2012-2013 навчальному році в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад вибороли 72 перемоги, у ІІІ – 31, у ІV – 1, у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН маємо 30 переможців, у ІІІ – 4.

Щорічно учні беруть активну участь та перемагають у Всеукраїнських турнірах юних математиків, винахідників та раціоналізаторів, Всеукраїнському та обласному турнірах юних журналістів, юних економістів, були переможцями турнірів юних істориків.

У 2010-2011 навчальному році команда учнів посіла І місце  у Всеукраїнському турнірі юних журналістів, ІІІ місця у Всеукраїнських турнірах юних математиків, винахідників та раціоналізаторів, ІІ місце в обласному турнірі юних журналістів.

У 2011-2012 навчальному році команди школи посіли ІІІ місце у Всеукраїнському турнірі юних економістів дві команди вибороли місця у Всеукраїнському турнірі юних журналістів. Посіли І місця в обласних турнірах юних журналістів та економістів. Були учасниками Всеукраїнського турніру юних математиків.

У 2012-2013 навчальному році команди учнів посіли два ІІ місця  у Всеукраїнських турнірах юних математиків та економістів, два ІІІ місця у Всеукраїнському турнірі юних журналістів. Вибороли ІІ та ІІІ місця в обласних турнірах юних журналістів та економістів. Були учасниками Всеукраїнських турнірів юних правознавців та географів.

У 2013-2014 навчальному році маємо ІІІ місця у Всеукраїнських турнірах юних математиків та економістів, ІІ місце в обласних турнірах юних журналістів та економістів.

      У 2012 році переможець Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України Гетало Станіслав, учень 11фм1 класу КУ ССШ №10, взяв участь у ХІХ Міжнародній конференції молодих учених «ICYS–2012», яка проходила в м. Неймеген (Нідерланди). За результатами захисту власного науково-дослідницького проекту «Числові конструкції та суми кубів і квадратів» посів ІІ місце та був нагороджений  срібною медаллю (науковий керівник Азаренкова А.І.). Отримував стипендію Президента України.

      У 2012-2013 навчальному році маємо перемоги у міжнародних, всеукраїнських конкурсах.

 Курило Юлія, учениця 11фм1 класу посіла перемогу у Міжнародному конкурсі з українознавства та нагороджена дипломом за кращу науково-дослідну роботу (науковий керівник Рогова Н.В., учитель української мови та літератури). 

У Всеукраїнському мовно-літературному конкурсі «Я гордий тим, що українець зроду» (заключний етап) маємо  3 переможців: Супрун Юлія, учениця 6 класу,   - в номінації «Поезія»  - ІІ місце, Левченко Єлизавета, учениця 9лг класу, в номінації «Композитор» - ІІІ місце, Онопрієнко Катерина, учениця  11фм1 класу, в номінації «Автор слів та музики» - ІІ місце.

Учні – активні учасники Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Всеукраїнських інтерактивних конкурсів «Левеня», «Колосок», «Смішний колосок», «Лелека», «Патріот», «Гринвіч», «Орлятко», «Соняшник», «Геліантус», «Пазли», «МАН-Юніор».

Кожного року кращі випускники закладу отримують найбільшу кількість балів з обраних предметів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання.

 

Обраний напрям діяльності навчального закладу передбачає пошук навчання й виховання здібних і талановитих дітей, здатних самостійно діяти в нестандартних ситуаціях; формування вмілої людини, здорової фізично й духовно; надання учням освітньої підготовки на рівні державних стандартів.

 

Школа пишається своїми випускниками, які достойно представляють заклад не тільки в Україні, а й далеко за її межами. Це дипломати, професори, кандидати й доктори наук, відомі економісти та програмісти. Більшість випускників пов’язали своє життя з викладацькою діяльністю, працюють у престижних вищих навчальних закладах Європи: Гарвардському, Празькому університетах, ВНЗ міст Бостона, Санкт-Петербурга, Києва, Харкова, Сум.