1. Уранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прикрощі, не вживайте образливих
слів.
2. Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обв’язок, якщо ви цю проблему не вирішили – провини дитини в цьому
немає.
3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, застережень: ”Дивися, поводься добре!”,
„Щоб не було поганих балів” тощо. У дитини попереду важка праця.
5. Забудьте фразу: „Що ти сьогодні отримав?” Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй
розслабитися (згадайте, як вам важко після виснаженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато
часу.
6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на пояснені її стану, нехай заспокоїться, а згодом сама розповість, що сталося.
7. Зауваження вчителів вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Розмовляйте з дитиною спокійно.
8. Після школи дитина не повинна сідати за виконання завдань, необхідно 2-3 години відпочити.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хвилин необхідно відпочивати 10-15
хвилин.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А коли вже потрібна допомога,
то без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: „не хвилюйся”, „ти все вмієш”, „давай поміркуємо разом”, „згадай, як пояснював учитель” тощо.
11. Під час спілкування з дитиною не вживайте фразу: „Якщо ти будеш добре вчитися, то.........”
12. Упродовж дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи
дитини.
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі суперечки
щодо виховання дитини вирішуйте самі, без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, особливо коли щось її хвилює: головний біль, поганий стан.
15. Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначте коло їх обов’язків.
16. Учіть підлітка цінувати дружбу, поважати суспільну думку, правильно оцінювати свою
поведінку й поведінку інших, порівнювати свої дії з діями інших, робити відповідні висновки.
17. Виховуйте витримку, наполегливість, готовність переборювати труднощі; чесність, правильність, уміння відстояти власну честь, а також родини, колективу тощо.
19. Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і в кишені дитини. Навіть якщо вам
здається, що ви все повинні знати про своїх дітей.
20. Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй „Доброго ранку!” і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень
і сварок.
21. Коли дитина повертається зі школи, запитайте: „Що сьогодні було цікавого?”
22. Намагайтеся, щоб дитина була прив’язана до помешкання. Повертаючись додому, не забувайте сказати: „А все-таки, як добре
вдома!”
23. Ваша дитина принесла бали за семестр. Знайдіть, за що її
похвалити.
24. Постійно говоріть дитині: „Ти гарний, але не кращий за інших”.
25. Скажіть дитині: „Не будь чепуруном – у класі не люблять чепурунів, не будь замазурою – у класі таких не люблять. Будь
просто охайним”.
26. Коли ви роздратовані, почніть говорити з дитиною тихо. Ледь чутно, тоді роздратування
відразу проходить.
27. Коли дитина виходить із будинку, обов’язково проведіть її до дверей і скажіть: „Не квапся, будь обережний”.
28. Коли син чи дочка повертаються зі школи, зустрічайте його (її) біля дверей. Дитина повинна знати, що ви раді її
поверненню. Навіть якщо вона провинилася.